Korean Symphony Orchestra 208th Regular Concert

2018.10.23(TUE) 20:00 |Concert Hall

Korean Symphony Orchestra 208th Regular Concert

Detailed Informance
Date 2018.10.23(TUE)
Time 20:00
VenueConcert Hall
Age restriction For ages 8 and above
Running Time 120 minutes
Genre Symphony
Price R 60,000won / S 40,000won / A 30,000won / B 20,000won / C 10,000won
Host (재)코리안심포니오케스트라
Inquiry 02-523-6258
Supporter/Sponsor 문화체육관광부

Discount information Discount information

30% discount for SAC Patrons and SAC Gold, 10% for SAC Blue and Green, 40% for SAC teens and Noble members.

[In Korean]

※ 기타할인 
- 코리안심포니 유료회원 할인 30%
(1인 4매 / 웹 · 모바일에서만 예매 가능 / 티켓 수령 시 예매자 신분증 현장 확인)
- 우리랑 티켓 20% (4매 단위로 구매 시 할인 (4, 8, 12매 등) / 5월 1일부터 적용 ~ / * 티켓 부분 취소 불가) 

- 예술인패스카드 소지자 본인 20% (본인명의 예술인패스카드 현장 제시) 
 
 
[알립니다]
* 1부 시작 후 중간입장이 없어 입장 불가하며, 1부 종료 후 입장 가능합니다. 여유있게 공연장에 도착하시기 바랍니다. 
  
 
※ 티켓오픈
- 예술의전당 유료회원(후원,골드,블루,그린,예당우리V카드) : 2월 8일(목) 오후 3시
- 예술의전당 일반회원(싹틔우미,노블회원 포함) : 2월 9일(금) 오후 3시  
    
웹전단
 
거장 미하일 유로프스키의 지휘 아래 코리안심포니오케스트라의 208회 정기연주회가 개최된다. 베토벤 피아노 협주곡 3번을 올리버 슈나이더가 협연하고, 쇼스타코비치 교향곡 10번을 연주한다. 쇼스타코비치와 동시대를 살아온 유로프스키만의 해석과 지휘로 잊지못할 경험을 선사한다.   
  
         

[프로그램] 

  

베토벤
Ludwig van Beethoven     
    
 
    
 
쇼스타코비치    
Dmitri Shostakovich
 

피아노협주곡 3번
Piano Concerto No. 3, op.37, C minor
Allegro con brio
Largo
Rondo, Allegro
   
교향곡 제10번 
Symphony No.10 in E Minor, Op.93
Moderato 
Allegro
Allegretto
Andante-Allegro

  

       
[프로필]
  
 
프로필 
미하일 유로프스키 (Michail Jurowski)) _ 객원지휘
미하일 유로프스키는 라이프치히 게반트하우스, 드레스덴 필하모니, 오슬로 필하모니 등에서
객원 지휘자로 활동하였으며, 라이프치히 오페라, 쾰른 서부 독일 방송교향악단 등에서 상임
지휘자로 활동하였다. 그는 베를린, 쾰른, 드레스덴, 오슬로 등지에서 TV로 중계된 연주와
녹음 외에도 베를린 라디오 심포니 오케스트라, 쇼스타코비치, 차이코프스키, 프로코피예프
등의 음반작업에 함께했다. 2001년 베를린 방송교향악단과 함께 녹음한 림스키코르사코프의
작품이 담긴 3장의 CD는 그래미 후보에 오르기도 했다.
 
 
프로필
올리버 슈나이더 (Oliver Schnyder) _ 피아노 협연
현재 스위스 바덴 지역 예술감독이다. 세인트 마틴 아카데미, 런던 필하모니 오케스트라,
모스크바 차이코프스키 심포니 오케스트라, 취리히 챔버 오케스트라, 퀼른 WDR 교향악단,
바젤 심포니 오케스트라 등과 협연하였다. RCA 음반사와 하이든, 모차르트, 멘델스존의
협주곡 및 쇼팽, 리스트, 슈베르트, 브람스, 멘델스존 등 다수의 독주 음반과 실내악을
레코딩 하였다. 최근 루체른 심포니 오케스트라와 베토벤 전곡 앨범을 발매하였다.
현재 스위스 바덴 지역 예술감독으로 활동하고 있다.  
 
  
프로필
ⓒ Ouriel Morgensztern
코리안심포니오케스트라
KOREAN SYMPHONY ORCHESTRA
코리안심포니오케스트라는 1985년 창단 이래 지난 30여년간 국내외에서 매년 90회 이상 연주활동을 하며 대한민국 교향악의 위상을 높여 왔다. 코리안심포니오케스트라는 1987년부터 국립극장과 전속계약을 맺은 이후 국립오페라단, 국립발레단, 국립합창단의 정규 레퍼토리에 협업작업을 하고 있다. 또한 2001년부터 예술의전당 상주오케스트라로 지정되어 예술의전당에 자리 잡게 되면서 대한민국의 대표적인 극장오케스트라 역할을 현재까지 수행해오고 있다. 이로써 빈 필하모닉 오케스트라와 같이 국내에서 유일하게 오페라하우스 공연을 위한 전문적인 하우스 오케스트라로서 발레, 오페라 음악에 남다른 전문공연경력과 노하우를 가지고 있다. 발레, 오페라 연주는 연간 40회 이상이며 매년 새로운 레퍼토리를 확장·확보해 가며 발레, 오페라 음악에서는 국내에서 독보적인 지위를 가지고 있다. 관현악 분야에서는 독보적인 연주단체로 정기연주회와 특별 기획 연주회에서 예술의전당 오페라하우스와 콘서트홀을 주 무대로 연주하고 있다. 코리안심포니오케스트라는 2001년 문화체육관광부의 재단법인 승인, 전문예술법인 지정을 받았으며 또한 문화체육관광부의 산하기관으로 정부예산을 지원받아 운영되면서 민·관 문화예술의 거버넌스 모델이 되고 있다. 2018년 1월부터 정치용 예술감독이 부임하였으며, 현재 한국을 대표하는 지휘자 정치용 예술감독의 지휘아래 약100여명의 임직원과 연주단원들이 상주작곡가 Paul Yeon Lee(이수연)와 함께 한국 공연문화예술 발전을 위해 노력하고 있다.

Note for Ticket Purchases, Refunds and Exchanges

All performances, except for children-specific ones, are suitable for elementary school students and older. Preschoolers are not permitted although being accompanied by a parent or guardian.

The maximum number of tickets allowed to be purchased per online order (e.g., web, mobile) is 10. If you would like to purchase more than 10 tickets for a group, please call the Service Plaza (02-580-1300)

Lost tickets are non-refundable or non-exchangeable as tickets are value instrument papers

We are not responsible for the tickets by individual transactions other than purchase through specified ticketing system or Service Plaza

Cancellation Fees

Refund information
Classification Cancellation fee Note
10 days before the event No charge
9 days to 1 day before the event 10% of paid amount In case of tickets purchased up to 3 days before the performance, there will be no cancellation fee if cancelled on the day of the purchase (call or visit Service Plaza: ~20:00 / homepage or mobile: ~23:59)
On the day of the event Seoul Arts Center’s planned event 90% of paid amount Before the event starts
Rental event Non refundable 1 day before the event
(include SAC co-presented event)

If there is any difference in refund policy depending on the performance or exhibition, it will be posted on the detail page separately. Since the rule specified on the page takes precedence over the general one above, please be sure to check detail pages.

Payment methods

※ SAC points cannot be earned from March 6, 2017.

Credit card (or check card)

Payable up to the event day

- Homepage (www.sac.or.kr)

- Mobile web (m.sacticket.co.kr)

- Box Office

- Service Plaza (Information & Tickets)

Virtual account

Payable up to 5 days before the event day

- Homepage (www.sac.or.kr)

- Mobile web (m.sacticket.co.kr)

SAC points

Payable up to the event day

- You can make full payment by using your points

- Homepage (www.sac.or.kr)

- Mobile web (m.sacticket.co.kr)

- Box Office

- Service Plaza (Information & Tickets)

- A customer can use points which were collected by March 5, 2017.

Refund by payment methods * A refund is only possible with the same payment method as used in booking

Credit card (or check card)

Approval cancellation by credit card company

- Within 4 to 5 days from the requested date

- Under the rules of refund by relevant credit card company

- Cancellation fee will be charged to customer’s credit card

Virtual account

Refund to the account in the name which the reservation is made in

- Within 2 working days from the requested date

- Refund after deducting cancellation fee

SAC point

Use of point approval cancellation

- Within 2 days from the requested date

How to receive a ticket

Box Office

- Ticket pickup at venue on the event day

- It operates one and a half hours prior to the start of a performance through its intermission

- Without a break, it operates until 40 minutes after the start of the performance

Service Plaza
INFORMATION & TICKETS)

- Located in the Vitamin Station

- Located in the Vitamin Station

- Inquiry: 02-580-1300 (all the year round)

- Not for tickets booked through other ticket agency’s sales channel

Ticket Delivery

- Mail delivery request: available only for a ticket booked no later than 2 weeks (14 days) before event day

- Delivery charge: prepayment KRW 2,500 per delivery

-Time it takes a ticket to arrive: within 4 to 5 working days from mail delivery request

Note for receiving a ticket

- Customers who have benefited from discounts (e.g. discount coupons and membership discounts, special discounts for the disabled, national merits, SAC Teens, noble members, students, seniors and last-minute tickets) must be able to present proof of eligibility when collecting discounted tickets. If a customer fails to present such certification, he or she must pay for the full ticket price to enter the venue.

- The Box Office is very crowded when an event is about to begin. We strongly recommend collecting your ticket at least 30 minutes before the performance starts.

Ticket Cancellation Information

Booking online (Homepage www.sac.or.kr)

To cancel a reservation, a customer can check the reservation details in My Page on the website or through Service Plaza (02-580-1300)

Phone booking

To cancel a reservation, a customer can check the reservation details in My Page on the website or through Service Plaza (02-580-1300). In the case of non-member booking made until March 5, 2017, please contact Service Plaza.

If a customer received booked tickets through visiting Service Plaza or mail delivery

A customer must return tickets to Service Plaza until 8:00pm one (1) day before event day to get a refund.

show moreshow more